Måste man ändra på sig?

Jag är inte, och har aldrig varit en utåtriktad människa. Jag har aldrig tyckt om redovisningar eller prata inför ett gäng med människor. Jag har mer elller mindre alltid haft svårt för att ta för mig och tro på att jag kan klara av saker. 
Jag är en tillbakadragen människa... jag har inge emot att sitta ensam i ett hörn och bara slösurfa eller läsa en bok. Jag trivs bra med de. Jag skriver mycket hellre än pratar ibland. Och måste man vara social så helst inte mer än 1-3 människor åt gången. Jag avskyr att vara i situationer där man ska visa hur saker ska göras, för jag blir dönervös och oftast går de åt skogen då.
Så... måste jag ändra på mig själv när jag nu ska läsa till röntgensköterska?
Måste jag ändra på mig själv för att få vänner?
Svaret är för de mesta nej. De enda jag måste verkligen jobba på är att ta för mig... våga göra saker och tro på mig själv. De måste jag ändra på. Men allt de andra? Nej.
Jag trivs med mig själv... jag behöver inte ha 1 miljon vänner runtomkring mig... eller vara social hela tiden... och jag tycker inte de är nå fel i att bara iaktta och lyssna vid stora folksamlingar t ex.
 
Så... privat behöver jag inte. För jag duger som jag är.
Yrkesmässigt? Ja. Jag kommer aldrig nånstans om jag inte vågar göra saker och bara är vid sidan av och drömmer. 
 
De roliga i de här är ju att dom här 2 går ihop till viss del =D
 
Sånt här sitter man o tänker på ibland =D hahahah
 
 

Kommentera här: