Orken inte på topp

Orken är inte riktigt där just nu. Och de beror på olika saker...
Fysiskt så är man frusen, orkeslös, värk lite här och där, yrsel till och från, skakig... så inte så jättebra fysiskt vilket är anledningen till att jag är hemma idag. Och de gör mig också stressad för jag VILL jobba, de är inte frågan om de. Viljan finns där. Men de är den fysiska orken som tar slut ibland. Och jag försöker verkligen lyssna på min kropp, men ibland vill man bara säga "FUCK YOU" och gå jobba iallafall. Men de skulle inte funka, och de fattar jag också. 
 
 
Psykiskt påverkas jag väldigt mycket just nu av att de är så dåligt ekonomiskt. Jag tycker inte om att ha så lite på kontot som jag nu har, och känna att man kan inte göra nånting pga PENGAR. De tar på mig väldigt mycket... jag kan inte dra iväg nånstans för man har inte råd med det. Så oron inför sommarens resa med kidsen finns där... jag vet inte hur de ska gå ihop om jag ska vara ärlig.
Jag kan liksom inte ens köpa en tidning åt dom utan att räkna varenda öre..
Så de är mycket inre stress. Jag har däremot väldigt bra stöd runtomkring mig, folk som lyssnar och finns där för mig. 
 
Men de är också denna ekonomiska situation som motiverar mig att fortsätta med mina studier, få ett bra jobb och leva de liv jag vill leva. Med resor, upplevelser, möbler man tycker om, köpa kläder som ungarna tycker om, köpa saker till mina nära och kära för att kunna skämma bort dom ibland....
De är även allt de här som motiverar mig att komma UR den här psykiska svackan.  För jag tänker inte ha de så här. Jag vill inte dränera energin på mina nära och kära för att dom ska behöva lyssna på allt sånt här. Jag vill inte de.
Man lever bara en gång och ska kunna njuta av tiden på de sättet man själv vill.
Och jag vet vad jag vill. 
 
  
 
 

Kommentera här: